czwartek, 19 lipca 2012

Muffiny z truskawkami

W prawdzie sezon truskawkowy się już skończył, to ja wciąż mam zamrożone truskawy i chętnie z nich korzystam. To jedne z moich ulubionych owoców, głównie dlatego, że można je kupić tak naprawdę tylko przez maksymalnie półtora miesiąca w roku i nie mogą się znudzić jak banany czy jabłka. Poza tym są PYSZNE :)

Jednym z moich ulubionych przepisów z wykorzystaniem truskawek są muffiny z truskawkami.

Składniki:
2 szklanki mąki
2/3 szklanki cukru
opakowanie cukru wanilinowego
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 szklanka mleka
100 g masła (do roztopienia)
1 jajo
ok 2 szklanki truskawek pokrojonych na cząstki

Ogólną zasadą przy robieniu muffinów jest osobne wymieszanie składników suchych, osobne - składników mokrych, a potem połączenie ich. Ale ja zwykłam łamać tą zasadę, a muffiny i tak wychodzą bajeczne!
A zatem: wsypuję mąkę, cukry, proszek do pieczenia, dodaję jajko, mleko i roztopione, ale lekko wystudzone masło. Lekko mieszam, ale niezbyt dokładnie, dosypuję pokrojone truskawki, kilka ruchów łyżką i ciasto gotowe.

Do pieczenia używam pojedynczych silikonowych foremek, których nie trzeba natłuszczać ani wykładać papierem. Przed upieczeniem wyglądają tak:

Wstawiam blachę do nagrzanego do ok 190 stopni C piekarnika i piekę ok 20 minut. Zawsze wychodzą!
Tak wyglądają po upieczeniu.

Z powyższych proporcji wychodzi ok 13-15 sztuk. Zależy jak dużo ciasta włożę do foremek.
A foremki mam dość standardowe, choć na zdjęciu mogą wyglądać na duże. Ale to dlatego, że piekarnik mam malutki ;)

Smacznego !

1 komentarz: